Friss hírek a nagyvilágból

300 elektromos smart lesz az alapja a világ legnagyobb elektromos autómegosztó programjának.

 

alt

 

Amsterdam már eddig is arról volt híres, hogy lakói előterébe helyezik a zöld közlekedési formákat. Európában itt a legnagyobb a kerékpárt birtoklók és használók száma. Most a város lakói egy új közlekedési formával ismerkedhetnek meg. A közös járműhasználat úgy működik, mint példáúl a párizsi kerékpárcskölcsönzés, csak esetünkben a kerékpárokat elektromos smart-ok helyettesítik és a számunkra szükséges autót mobiltelefonról is lefoglalhatjuk.  Az év végéig 300 darab autó érkezik a car2go program keretében a Holland városbaMivel elektromos autókról van szó szükséges a töltő hálózat megfelelő kiépítése is. A város vállalta, hogy még az idén közel 300 "tankoló" pontot alakítanak ki. A használati költségekről egyenlőre nincsenek információk.

 

Kizárólag női buszsofőrök egy argentin városban.

 

Csak is női buszvezetői vannak egy városnak Argentínában, nem véletlenül. A 270 ezer lelkes Vincente Lopezben összesen 28 sofőrt vett fel a vállalat, éscsakis nőket, hogy "kedvesebb" vezetői legyenek a buszoknak, amelyek zömmel gyerekeket és időseket szállítanak. További extra, hogy nincs buszjegy, azaz viteldíj, mert a város vezetése úgy döntött, hogy legyen ingyenes szolgáltatás. Argentína más városaiban még női buszvezetőt is ritkán látni, olyan város pedig nincs még egy, melyben egyetlen férfi buszsofőr sincs, legalábbis szolgálatban - jegyezte meg a The Daily Telegraph c. brit lap.

 

Felmérés a férfiak és a nők közlekedési szokásairól

 

altA Marketing&Media és a KutatóCentrum közös felmérése alapján jelentős különbség van a férfiak és a nők közlekedési szokásaiban csupán 22 százaléka  nem vezet autót, míg a hölgyek körében ez az arány 42 százalék. A vezetési szokások a megkérdezettek iskolázottságával is összefügg az alacsonyabb végzettségűek közül jóval kevesebb (47 százalék) vezetnek, mint a magas végzettségűek közül (78 százalék). A megkérdezettek lakóhelye a szerint a nagyvárosokban és a fővárosban élők kevesebben autóznak, mint a kisebb települések lakói. Az autóvásárlási tervek vizsgálata csak mérsékelt optimizmus mutat. A megkérdezettek több mint fele egyáltalán nem tervezi gépkocsi vásárlását, és csupán kilenc százalék venne új autót az elkövetkező egy évben. Körülbelül ugyanennyien vannak azok, akik két vagy három éven belül vásárolnának vagy még bizonytalanok a kérdésben. A válaszadók neme, kora és végzettsége is hatással van az autóvásárlási szándékra. Jóval több férfi (49 százalék), mint (29 százalék) tervezi megtenni a lépést, közülük is a magasabb végezzségűek és a fiatalabbak fele vásárolna.